Les mer

Fra Norge, til Norden, og videre ut i verden

Da det norske helse- og velværeselskapet Good For Me ønsket å ekspandere virksomheten sin ut mot det europeiske markedet, var det naturlig for dem å skalere opp det eksisterende samarbeidet de hadde med Direct House fremfor å finne en utenlandsk partner. Fleksible løsninger, god kundeservice og konkurransedyktighet er viktige faktorer bak den suksessfulle ekspansjonen.
Dato
Jan 3, 2023
Lesetid
2 Min

– Direct House har samarbeidet med Good For Me i snart 5 år, og vi er utrolig glade for å være deres foretrukne 3PL-partner. Det har vært en begivenhetsrik reise med alt fra utvikling av produkter og konsepter, og ikke minst til veien videre ut i Europa. Vi gleder oss masse til de neste 5 årene, med nye muligheter og en spennende vei fremover, sier Leif Anders Åkesson, salgssjef i Direct House Arendal.

 

God skalering er nøkkelen

Good For Me er et selskap som er godt etablert innen helse, velvære og skjønnhet. De opererer i Norge og Norden, og nå også i store deler av Europa. Merkevarene til Good For Me selges direkte til forbruker i form av abonnement og enkeltkjøp via nettside, men de finnes også i en rekke apotek og skjønnhetssalonger i Norge.

– Når vi som selskap skulle ta steget videre ut i Europa, var det naturlig å gjøre dette i samarbeid med vår langvarige 3PL-partner, Direct House. Behovet for å enkelt kunne nå ut til mange land og samtidig få tallene til å gå opp i en tidlig fase, der sendingsvolumene starter på et lavere punkt og gradvis skaleres, har Direct House vært utrolig bra å jobbe med. Servicegraden og behjelpeligheten hos Direct House er det få andre som kan konkurrere med, sier Fredric F. Gjertsen, styreleder i Good For Me AS.

 

Fleksible løsninger for toll og frakt

Direct House lagde en løsning der Good For Me fikk mulighet til å kunne sende varer til over 60 land – både direkte til forbrukere, men også til andre virksomheter – på få dager. I samarbeid med Good For Me har Direct House funnet løsninger som har automatisert dokumenthåndteringen i fortolling og frakt, som gjør ekspansjonen ut i det europeiske markedet betydelig lettere.

– De store fordelene i samarbeidet med Direct House er at vi snakker med mennesker som bryr seg om virksomheten, tilbyr gode og fleksible løsninger og at vi sammen lager digitale løsninger på de utfordringer som måtte dukke opp. Dette har gjort prosessene og valget enkelt for oss, og gjør at vi kan holde fokus på produktutvikling og nye markeder.

Jeg anbefaler alle virksomheter som ønsker å få en effektiv logistikk i Norge, men også utenfor landegrensene å ta en prat med Direct House, avslutter Gjertsen.

Forfatter

Geir Sture

Daglig leder
,
i Direct House AS.
Kontakt oss
Kontakt oss

Interessert i å samarbeide med oss?

NB! Har du mottatt en pakke, trenger hjelp med retur, eller har spørsmål om et abonnement du har? Trykk her i stedet.

Takk! Din henvendelse er mottatt. Vi svarer deg så snart vi kan.
Oisann! Noe gikk galt, prøv igjen senere.